Manifest Descobrir - Més de seixanta mitjans difonen la campanya publicitària de suport al turisme de proximitat

Per un nou model de turisme al servei del país

Un total de seixanta-set mitjans de comunicació d'abast territorial i nacional d'arreu del país, tant de paper com digitals, han començat ja a difondre la campanya de publicitat "Finestra o passadís? Si tries Catalunya ho tens tot" adreçada a fer costat al turisme de proximitat aquest estiu. 

La campanya, impulsada per la revista Descobrir Catalunya i les principals agrupacions de turisme rural d'arreu del país, ha comptat amb el suport de l'Associació de Mitjans d'Informació i Comunicació (AMIC) i del Diari Ara.

D'entre els mitjans associats a l'AMIC hi ha capçaleres de mitjans locals i comarcals de gairebé totes les comarques catalanes, i també d'abast nacional com elmon.cat, Racó Català, o La Mira. El Diari ARA també s'ha sumat a la campanya, i divulga la publicitat tant en l'edició de suport paper com en la digital. D’altra banda, també difonen la campanya les revistes del grup cooperatiu Som: Descobrir, Sàpiens, Cuina, Arrels, El Món d’Ahir, Petit Sàpiens i els diferents mitjans de premsa comarcal del grup. 

La campanya juga amb una de les preguntes que més es formulen als aeroports durant la temporada turística: “finestra o passadís?” I la respon amb un: “Si tries Catalunya, ho tens tot”, acompanyada d’una imatge gràfica que convida a canviar l’estretor d’un passadís d’avió per bucòlics camins a l’aire lliure i per les finestres i balconades de les cases rurals del país. “Aquest estiu, fem costat al turisme de casa”, rebla la campanya. Després d’un 2020 de grans pèrdues per al turisme rural, la gran esperança del sector és que aquest 2021 es puguin assolir bones xifres d’ocupació que permetin compensar els mesos complicats, i és per això que necessiten l’aposta conscient i decidida de la ciutadania per ajudar a remuntar el sector.