Manifest Descobrir - AIRBNB I NOVA YORK, AMOR I ODI

Per un nou model de turisme al servei del país

Aquest passat mes d’agost, Airbnb va fer públics els resultats del segon trimestre de l’any: 2.285 milions d’euros d’ingressos i 594 de benefici d’abril a juny. I, per primer cop, més de 1.500 milions de clients. El millor trimestre de la seva història.

Pràcticament en paral·lel, la ciutat de Nova York va aprovar un paquet de mesures que, a la pràctica, fan molt difícil la contractació d’estades de curta durada a través de la plataforma. En vigor d’ençà del 5 de setembre, la nova normativa obliga els titulars a inscriure’s en un registre molt restrictiu per permetre l’activitat: els habitatges no es poden llogar sencers, tampoc a més de dos clients alhora; els hostes han de tenir accés a totes les habitacions de l’immoble i els propietaris han de ser-hi durant l’estada del visitant. Finalment, aquesta ordenança preveu sancions per cada cobrament que Airbnb faci d’un habitatge no inscrit al registre.

El conflicte entre l’empresa d’allotjament i els col·lectius pel dret a l’habitatge, amb els consistoris i altres administracions fent d’àrbitres, promet agreujar-se i escampar-se a la resta dels Estats Units. Qui sap si més enllà.

 Pots llegir el contingut complet de l'article al número 301 del Descobrir. Subscriu-te per rebre la nova revista a casa!