El turisme de creuers genera controvèrsia, però tant o més que la massificació urbana, se’n qüestionen les grans externalitats que provoca: emissions, residus, aigües grises... Analitzem les dades en un segon reportatge sobre aquesta activitat.
Barcelona és la ciutat europea més contaminada pels creuers. Durant el 2022 van arribar a la ciutat més de cent creuers amb mig milió de passatgers que van contaminar tres vegades més que tots els vehicles matriculats a Barcelona, segons dades de la Federació Europea del Transport i el Medi Ambient (Transport & Environment).
Pocs dies abans de Sant Joan, bona part de les cases rurals del nostre país ja presentaven un calendari d’ocupació pràcticament complet pels mesos de juliol i agost, marcant així l’inici d’una esperançadora temporada d’estiu.
El turisme de creuers no para de créixer i Barcelona és un dels principals ports del món d’aquest sector. Plou sobre mullat en una ciutat que cada cop pren més consciència d’haver arribat al límit, un límit que el planeta també reclama urgentment.
El passat 17 de juny, Jaume Collboni va ser proclamat nou alcalde de la ciutat de Barcelona. En el seu discurs d’investidura, l’alcalde va destacar el paper de les ciutats del segle XXI com a escenari dels reptes globals complexos com la crisi climàtica, la revolució tecnològica i les necessitats bàsiques com l’habitatge, la feina o la seguretat. Collboni va fer especial èmfasi en que el progrés econòmic i social seran fonamentals en aquest mandat, i alhora, va manifestar la seva voluntat que Barcelona esdevingui referent en la lluita contra el canvi climàtic.
La gestió del turisme a Barcelona ha estat a l’epicentre de la campanya electoral de les municipals. Després d’haver analitzat quins dels partits que es presentaven a l’Ajuntament de Barcelona recollien més nítidament les propostes del Manifest, des del Manifest Descobrir recordem ara els compromisos en matèria de turisme de l’alcaldable amb més opcions de governar, Xavier Trias.